Voordelen van POS materiaal (Point of Sale)

Wat zijn de voordelen van Point of Sale materiaal voor jouw bedrijf? We gaan er in dit artikel op in.

Point of Sale materiaal of afgekort POS is speciaal voor de verkoop gemaakte promotiemateriaal. Het gat hier vaak om marketingdisplays, speciale versiering voor winkelschappen of speciale actieverpakkingen voor producten.  Laten we je vier belangrijke voordelen op noemen.

1. Verbeterde communicatie over je product

De bedrukte display trekt de aandacht van klanten en geeft direct uitleg over de speciale eigenschappen van het product. Hierdoor licht je het product uit en verminder je het aantal vragen dat men erover hoeft te stellen.

2. Verhoog het aantal verkopen

Wist je dat meer dan zeventig procent van de aankoopbeslissingen op de winkelvloer wordt gemaakt? Dat is ook de reden dat supermarkten de duurste producten op de meest prominente plaats plaatsen. Daar valt immers het meeste op te verdienen. Met een POS display trekt je nog net een beetje meer aandacht waardoor het product nog vaker verkocht zal worden.

3. Verhoog de buzz over je nieuwe product

Bij de introductie van een nieuw product is het super belangrijk dat de klant er direct van op de hoogte is en dat er veel over gepraat wordt. Door het aantal contactmomenten met het product te verhogen door media-uitingen, het tactisch neerzetten van POS materiaal en het product prominent in je winkel neer te zetten, zal het vaker verkocht worden en populairder worden. Dan komt men ook later weer terug om het product opnieuw aan te schaffen.

4. Naamsbekendheid vergroten

Met POS materiaal geef je  een mooie boost aan de naamsbekendheid van je bedrijf en haar producten. Zeker als je deze displays buiten de ingang inzet of gebruikt op drukbezochte locaties.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *