Voordelen van niche parfum

Als we aan niche parfums denken, denken we aan luxe en uniciteit. In de wereld van parfums maken we onderscheid tussen twee soorten: prestige en niche. Prestige parfums vind je in je plaatselijke parfumerie en zijn van bekende parfumhuizen. Denk maar aan Chanel, Dior, Gucci… Niche parfums zijn van kleinere, vaak onbekende parfumhuizen (tenzij je een echte parfum nerd bent zoals wij). Niche parfumhuizen houden ervan om een hoger niveau van luxe in hun merk door te voeren. Dit komt niet alleen tot uiting in hun verpakkingen, maar ook in de geuren zelf. Door zeldzame, unieke en vaak gedurfde parfumingrediënten te gebruiken, creëren ze zeldzame geurcomposities. Niche geuren zijn wat ons betreft een terechte trend, en daarom geven we je graag vijf redenen waarom je vanaf nu voor niche moet gaan!

1. Je ruikt uniek

Je hebt ze vast al eens geroken: bekende parfums en geliefde parfums worden door de massa gedragen. Er loopt iemand voorbij op straat, en jij denkt: dit parfum ken ik! Als je een nicheparfum draagt, hoef je je nooit zorgen te maken dat je standaard ruikt. Als je langsloopt, zullen mensen zeggen: “wow! Je ruikt lekker. Welk parfum heb je op, en waar kan ik het vinden?” Als dit gebeurt, weet je waar je ze heen moet sturen.

2. Vaak duurzamer

Niche parfums hebben veel voordelen. Nicheparfumerieën zijn vaak jonge bedrijven, waardoor ze recent een merkidentiteit hebben ontwikkeld. Thema’s als duurzaamheid zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden bij het opzetten van een nieuw bedrijf. Je zult dan ook merken dat de meeste nicheparfumhuizen bewust bezig zijn met het creëren van veganistische producten, wreedheidvrije testen en duurzame verpakkingen.

3. Ontdek nieuwe ingrediënten

Niche parfums zijn vaak minder gedurfd in hun formuleringen en ingrediëntenkeuzes. Ze kijken niet verder dan de standaard samenstelling en bekende ingrediënten, zoals rozen. Bovendien wordt er soms gekozen voor synthetische vervangers in plaats van het natuurlijke ingrediënt. Niche-parfumhuizen kiezen alleen de beste, meest gewilde ingrediënten voor hun parfums. En, het allerbelangrijkste, ze zijn niet bang om ermee te experimenteren. Dit leidt tot ongekende composities.

4. Steun nieuwe, opkomende parfumhuizen

Door te kiezen voor nicheparfums stimuleer je als klant de mogelijkheden van jonge, creatieve parfumhuizen. Zij krijgen de kans om verrassende nieuwe geuren te ontwikkelen. Daarnaast besteden jonge parfumhuizen vaak meer tijd en geld aan het product zelf dan grote parfumhuizen doen, in plaats van aan bijzaken, zoals marketing. Op deze manier creëren ze meer waarde voor de klant, en kunnen wij genieten van deze waardevolle creaties.

5. Je ontdekt nieuwe geuren

De meeste prestige parfums, ook wel conventionele parfums genoemd, ken je inmiddels wel. Niet dat je letterlijk elk prestige parfum kent, want ze hebben natuurlijk allemaal een uniek karakter. Maar je kent wel het type parfum, want om eerlijk te zijn hebben prestige parfums allemaal datzelfde typische karakter. Bij nicheparfums is de situatie iets anders. De samenstelling van de geur is heel anders dan die van prestige parfums, dus je ‘neus’ moet er even aan wennen. Dit geldt vooral als je gewend bent aan prestige parfums. Ontdek iets nieuws, iets wat je nog nooit geroken heeft. Laat je wegblazen door bijzondere en ongekende geuren!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *